top of page

תמ"א 38 – הדיירים אינם תמיד הבעיה


רבים אינם יודעים, אבל חתימת דיירי הבניין על הסכם תמ"א 38 עם יזם, אין פירושו שניתן לנוח על זרי הדפנה – להיפך, מדובר רק בתחילת הדרך. אומנם החתימה על הסכם תמ"א 38 דורשת הליך ארוך ואינטנסיבי של משא ומתן, בדיקה מקיפה של ביצוע התוכנית, מימון, בדיקות ברשויות וכיוצ"ב. אולם זו רק תחילתה של דרך ארוכה. לאחר השלב בו דיירי הבניין חותמים על ההסכם, הכדור עובר לצד המגרש של היזם, כעת על היזם לחתום אף הוא על ההסכם, על היזם לקדם את הגשת התכנית, לטפל בסרבנים, להשיג מקורות מימון, לפנות לרשויות ועוד.


לעיתים, דווקא בנקודה הזו, בו הדיירים משוכנעים כי הגיעו אל המנוחה והנחלה, נערמים קשיים מצד היזם. משרדנו טיפל לאחרונה בפרוייקט בו חתמו רוב הבעלים הנדרש על הסכם התמ"א, או אז החל היזם להציב דרישות חדשות אשר לא בא זכרם בהסכם או דרישות אשר שונות באופן ברור מהסיכומים שהועלו על הכתב. במצב מעין זה, חשוב שעורכי הדין המייצגים את הדיירים יעמדו נחושים וימלאו את חובת הנאמנות אותה הם חבים כלפי לקוחותיהם – דיירי הבניין. במצב זה, על אף חוסר הנעימות, ועל אף העובדה כי היזם הוא זה שישלם את שכרם של עורכי הדין, יש לעמוד נחושים ואיתנים למול ניסיונות מעין אלו "לשיפור מקצים" לאחר קבלת הסכמות.

על אף הפיתוי הרב, משרדנו קם איתן ונחוש למול היזם ודאג בראש ובראשונה לאינטרס הדיירים תוך שהוא עומד על קיום ההתחייבויות שהוסכמו. ייצוג דיירים בהסכמי תמ"א 38 דורש התמקצעות ייעודית של משרד עורכי הדין, "ניסיון בנדל"ן" שלעצמו - אינו מספיק. משרדנו בעל ניסיון רב בעסקאות תמ"א 38 בקיא במכלול הסוגיות הן המשפטיות והן המסחריות ובפרט ההבנה של הדינמיקה הייחודית בקידום פרויקטים מעיין אלו.


כתבות אחרונות

ארכיב

bottom of page